REGULAMIN ORGANIZACYJNY PODMIOTU LECZNICZEGO
§ 1.
Postanowienia ogólne
- Regulamin organizacyjny został ustalony na podstawie art. 24 w zw. z art. 23 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (tekst jedn. Dz.U. z 2020 r., poz. 295, ze zm.).
- Regulamin określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez podmiot leczniczy działający pod firmą: UNIDENT UNION II&IF AESTHETICA IWONA GNACH SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, oznaczenie sądu: Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestr Sądowego, wpisany pod numerem KRS: 0001031299, REGON: 52511345600011, NIP: 8982292154, nr księgi rejestrowej podmiotu leczniczego 000000152171, z siedzibą al. Jana Kochanowskiego 20/CD, 51-601 Wrocław, dalej zwany jako „Gabinet”
- Regulamin obowiązuje wszystkich pracowników Gabinetu, a także osoby wykonujące świadczenia zdrowotne na rzecz Gabinetu na podstawie umów cywilnoprawnych, pacjentów Gabinetu, osoby odwiedzające oraz inne osoby przebywające na terenie zakładu leczniczego Gabinetu w związku z procesem udzielania świadczeń zdrowotnych
§ 2.
Cele i zadania
- Celem działalności Gabinetu jest udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu stomatologii, a także promocja zdrowia i prowadzenie edukacji zdrowotnej.
- Zadaniami Gabinetu są:
a) udzielanie świadczeń zdrowotnych zgodnie z aktualną wiedzą medyczną, poszanowaniem praw pacjenta, a także zgodnie z zasadami etyki oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa;
b) promocja zdrowia oraz edukacja zdrowotna pacjentów;
c) udział w kształceniu osób przygotowujących się do wykonywania zawodów medycznych oraz osób wykonujących zawody medyczne poprzez prowadzenie stażów kierunkowych i podyplomowych oraz szkoleń specjalistycznych zgodnie z posiadanymi uprawnieniami i zezwoleniami;
d) wykonywanie innych zadań Gabinetu w zakresie wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
§ 3.
Struktura organizacyjna
- Gabinet wykonuje działalność leczniczą za pomocą zakładu leczniczego pod nazwą UNIDENT UNION II&IF AESTHETICA IWONA GNACH SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ lub UNIDENT UNION II&IF AESTHETICA IWONA GNACH SP. Z O.O.
- W ramach zakładu leczniczego, o którym mowa w ust. 1, funkcjonują:
1) jednostka organizacyjna – UNIDENT UNION
2) komórka organizacyjna – poradnia stomatologiczna i poradnia ortodontyczna.
§ 4.
Rodzaj i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
- Gabinet prowadzi działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
- Gabinet udziela ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu leczenia stomatologicznego i rentgenodiagnostyki, obejmujących:
1) Ortodoncję
2) Periodontologię
3) Protetykę stomatologiczną
4) Stomatologię dziecięcą
5) Stomatologię zachowawczą z endodoncją
6) Chirurgię stomatologiczną
7) Radiologię i diagnostykę obrazową
8) udzielanie konsultacji lekarskich
9) wydawanie orzeczeń i zaświadczeń dotyczących stanu zdrowia pacjentów;
10)wystawianie recept;
11)promocja zdrowia i edukacja zdrowotna pacjentów;
12) szkolenie lekarzy.
§ 5.
Miejsce i przebieg udzielania świadczeń zdrowotnych
- Świadczenia zdrowotne są udzielane w zakładzie leczniczym al. Jana Kochanowskiego 20 CD, 51-601 Wrocław.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach od 8:00 do 20:00. Przyjęcia pacjentów odbywają się w dni powszednie, w terminach uzgodnionych z pacjentem lub jego przedstawicielem ustawowym w sposób określony w ust. 5. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Kierownik może podjąć decyzję o przyjęciu pacjenta w innych godzinach, po uprzednim uzgodnieniu terminu przyjęcia z pacjentem lub jego przedstawicielem ustawowym lub faktycznym.
- Rejestracja pacjentów odbywa się osobiście lub telefonicznie +48 71 3281212. W trakcie rejestracji osobistej pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy obowiązany jest okazać dowód tożsamość, podać numer PESEL i pozostałe informacje niezbędne do prowadzenia dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującą Ustawą o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz zaakceptować postanowienia niniejszego Regulaminu.
- Płatność za udzielone świadczenia następuje po wykonaniu usługi, przy czym zgodnie z informacja udzielaną przez lekarza lub pracownika recepcji wizyta/usługa może być zaliczkowana, a w przypadku konsultacji może obowiązywać płatność z góry. W przypadku, gdy w trakcie udzielania świadczenia powstanie konieczność udzielenia świadczeń dodatkowych, pacjent zostanie poinformowany o takiej konieczności, jak również o wysokości kosztów udzielenia świadczeń dodatkowych. Zapłata za świadczenia dodatkowe następuje po ich udzieleniu, nie później jednak niż w dniu wizyty.
- Pacjent ma prawo do odwołania wizyty na 48 godzin przed zaplanowanym jej terminem. Wizyta odwołana musi być za pomocą wiadomości e-mail, wysłanej na adres: biuro@unidentunion.pl W przypadku nieodwołania wizyty w terminie, o którym mowa w zdaniu poprzednim i niestawienie się na nią, albo odwołania wizyty w terminie krótszym niż w zdaniu poprzednim, uiszczona wpłata przepada na rzecz Unident Union.
- Gabinet akceptuje następujące formy płatności:
a) gotówka;
b) przelew bankowy;
c) karta kredytowa/płatnicza. - Przed przystąpieniem do udzielania świadczeń Pacjent zobowiązany jest udzielić personelowi udzielającemu świadczeń wszelkich informacji i wyjaśnień, jakie będą niezbędne dla zapewnienia należytej realizacji świadczeń zdrowotnych poprzez wypełnienie wywiadu lekarskiego, w tym w szczególności okazać posiadaną dokumentację medyczną wraz z wynikami badań.
- Warunkami udzielenia świadczeń zdrowotnych są:
a. rejestracja wizyty zgodnie z postanowieniami Regulaminu,
b. dokonanie zapłaty za świadczenia,
c. wypełnienie wywiadu lekarskiego,
d. podanie się wskazanej przez lekarza diagnostyce,
e. wyrażenie przez Pacjenta świadomej zgody na udzielanie świadczeń zdrowotnych,
f. udzielenie przez Pacjenta informacji, o których mowa w ust. 6;
g. pozytywnej kwalifikacji Pacjenta.
h. zapoznaniem się z zasadami ochrony danych osobowych, w tym z treścią informacji podawanych w przypadku zbierania danych od osoby, której dane dotyczą (art. 13 RODO).
§ 6.
Dostępność świadczeń zdrowotnych
- Gabinet organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom możliwie najlepszą dostępność i najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom za odpłatnością, w oparciu o obowiązujący w dacie udzielenia świadczenia cennik ustalony przez Zarząd i dostępny w formie pełnej w siedzibie podmiotu, a także w formie skróconej na stronie internetowej www.unidentunion.pl.
- Gabinet zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia Pacjenta lub zaprzestania dalszego udzielania świadczeń zdrowotnych w następujących przypadkach:
a) jeżeli stan zdrowia Pacjenta nie pozwala na udzielenie mu świadczeń zdrowotnych;
b) w przypadku niespełnienia warunków określonych w § 5 ust. 7;
c) w przypadku wystąpienia stanu zagrożenia epidemicznego lub ze względu na bezpieczeństwo
zdrowotne pacjentów;
d) w przypadku naruszenia przez pacjenta, jego przedstawiciela ustawowego lub inne osoby
towarzyszące pacjentowi obowiązków oraz zakazów określonych w § 9 ust. 4 i 5 Regulaminu.
Decyzję w tej sprawie podejmuje Kierownik lub jego zastępca albo inna osoba upoważniona przez
Zarząd bądź Kierownika;
e) w innych przypadkach, gdy udzielenie świadczeń zdrowotnych jest niemożliwe z przyczyn
niezależnych od Gabinetu.
f) W przypadku wzajemnej utraty zaufania pomiędzy pacjentem a lekarzem.
§ 7.
Jakość świadczeń zdrowotnych
- Świadczenia zdrowotne w Gabinecie są wykonywane przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom z należytą starannością, zgodnie z aktualną wiedzą medyczną, poszanowaniem praw pacjenta oraz w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym.
- Osoby udzielające pacjentom świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe samorządy zawodów medycznych.
§ 8.
Dokumentacja medyczna
- Gabinet prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz przepisach wykonawczych.
- Gabinet zapewnia ochronę danych osobowych zawartych w dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Dokumentacja medyczna wydawana jest na podstawie uzupełnionego przez Pacjenta dokumentu wewnętrznego klinki (wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej)
- Po uzupełnieniu w/w wniosku Pacjent zobowiązany jest do uiszczenia opłaty w kwocie 75zł na rachunek Unident Union – o numerze: 24 1140 2017 0000 4102 1272 5018 (w tytule należy podać: imię i nazwisko pacjenta, datę i informację, iż opłata dotyczy udostępnienia dokumentacji medycznej).
- Po wpłynięciu wpłaty na rachunek bankowy personel administracyjny klinki zobowiązuje się do udostępnienia w/w dokumentu w ciągu 14 dni. Forma udostępnienia dokumentacji medycznej może nastąpić w postaci papierowej poprzez sporządzenie kopii w formie odwzorowania cyfrowego (skanu) bądź za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. Na żądanie Pacjenta lub innych uprawnionych podmiotów, dokumentacja sporządzona w formie papierowej może zostać odebrana osobiście przez Pacjenta i/lub osobę upoważnioną w wewnętrznych dokumentach kliniki bądź wysłana na wskazany adres w postaci listu poleconego za potwierdzeniem odbioru (należy doliczyć koszt 15 zł za usługę przesyłki).
§ 9.
Prawa i obowiązki pacjenta
- Świadczenia zdrowotne udzielane są z poszanowaniem praw pacjenta określonych w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, a także w przepisach odrębnych.
- Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń zdrowotnych ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do Kierownika lub osoby go zastępującej.
- Informacja o prawach pacjenta udostępniona jest pacjentom w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych w formie pisemnej, w miejscu ogólnodostępnym a także na oficjalnej stronie podmiotu leczniczego www.unidentunion.pl.
- Pacjent ma obowiązek:
1) przestrzegania postanowień Regulaminu;
2) przestrzegania zasad higieny osobistej;
3) przestrzegania praw innych pacjentów;
4) szanowania mienia Gabinetu;
5) przestrzegania zaleceń lekarza;
6) stawiania się na umówione wizyty.
5. Na terenie zakładu leczniczego zabronione jest:
1) spożywanie alkoholu;
2) palenie tytoniu, w tym e-papierosów;
3) wprowadzanie zwierząt;
4) akwizycja i prowadzenie działalności zarobkowej.
5) wnoszenie broni palnej z wyjątkiem funkcjonariuszy państwowych na służbie np. policji lub Biuro Ochrony Rządu.
§ 10
Kierownictwo Gabinetu
- Działalnością Gabinetu, kieruje Prezes Zarządu, zwany dalej „Kierownikiem”.
- Kierownik prowadzi sprawy Gabinet i reprezentuje go na zewnątrz oraz realizuje inne obowiązki wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- Kierownik może powołać zastępców do kierowania poszczególnymi jednostkami lub komórkami organizacyjnymi lub kierowania sprawami określonego rodzaju. W tym celu Kierownik może w szczególności udzielać swoim zastępcom niezbędnych pełnomocnictw lub upoważnień.
- Kierownik może powierzyć wyznaczonej osobie obowiązek nadzoru w zakresie prawidłowości i jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych, koordynacji pracy personelu medycznego zatrudnionego lub współpracującego z Gabinetem oraz nadzoru nad prawidłowością prowadzenia dokumentacji medycznej.
§ 11.
Warunki współpracy z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą
- W celu zapewnienia prawidłowości oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, Gabinet współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz tych pacjentów, a także z przedstawicielami innych zawodów medycznych i pracowniami protetycznymi.
- Współpraca odbywa się na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta. Szczegółowe zasady współpracy mogą zostać określone w odrębnych umowach.
- Przekazywanie danych pacjentów odbywa się na podstawie zawartej umowy powierzenia danych osobowych.
§ 12.
Monitoring wizyjny pomieszczeń
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów i personelu Gabinetu prowadzi się obserwację pomieszczeń ogólnodostępnych za pomocą urządzeń umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring wizyjny). W ramach monitoringu wizyjnego nie rejestruje się dźwięku.
- Monitoringiem wizyjnym objęty jest obszar wejścia do zakładu leczniczego, poczekalnia, rejestracja oraz ogólnodostępny korytarz. Obserwacją nie są objęte pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne.
- Dane osobowe zawarte w nagraniach uzyskanych w wyniku monitoringu wizyjnego, Gabinet przetwarza wyłącznie w celach, o których mowa w ust. 1.
- Obserwacja prowadzona jest całodobowo. Nagrania utrwalane i przechowywane są przez okres nieprzekraczający jeden miesiąc. Po upływie tego okresu nagrania podlegają zniszczeniu poprzez nadpisywanie, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
- Nagrania mogą zostać udostępnione podmiotom i organom uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów.
- Obsługa procesu rejestrowania, utrwalania, przechowywania i udostępniania nagrań może zostać powierzona podmiotowi trzeciemu na podstawie odrębnej umowy, z zachowaniem zasad przetwarzania danych osobowych wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
- Kierownik Gabinetu informuje pacjentów i inne osoby, które mogą zostać objęte monitoringiem wizyjnym, o zasadach przetwarzania danych osobowych w związku z obserwacją pomieszczeń, w tym o celach i podstawach prawnych przetwarzania, poprzez umieszczenie stosownej klauzuli informacyjnej w ogólnie dostępnym miejscu na terenie Gabinetu lub poprzez odesłanie do nich w formie QR kodu bądź linku do informacji na stronie internetowej podmiotu leczniczego.
§ 13.
Postanowienia końcowe
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 17.04.2023 roku.
- W sprawach nieuregulowanych w regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w tym w szczególności ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, akty wykonawcze do tych ustaw.
Prezes Zarządu: Iwona Gnach
Unident Union II&IF Aesthetica Iwona Gnach Sp. z o.o. al. Kochanowskiego 20 CD, 51-601 Wrocław
NIP: 8982292154, REGON: 525113456 • (+48) 71 372 03 52 | (+48) 71 328 12 12 • biuro@unidentunion.pl
www.unidentunion.pl
numer konta 24 1140 2017 0000 4102 1272 5018 • Kapitał zakładowy 50000,00 zł
Rejestracja: Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego
Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001031299