REGULAMIN ZADATKU
UISZCZANEGO W ZWIĄZKU Z ZAPLANOWANĄ WIZYTĄ KONSULTACYJNĄ LUB ZABIEGIEM
- 1 Postanowienia ogólne i definicje
- Niniejszy Regulamin zadatku uiszczanego w związku z zaplanowaną wizytą konsultacyjną lub zabiegiem określa zasady uiszczania, zwrotu i rozliczenia zadatku w związku z Rezerwacją wizyty lekarskiej w zakładzie leczniczym prowadzonym przez Iwonę Gnach prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą: „UNIDENT UNION II&IF Aesthetica Iwona Gnach SP. z o.o.”, adres do doręczeń: al. Jana Kochanowskiego 20, lok. CD, 51-601 Wrocław, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: 8982292154, REGON: 525113456.
- Przez użyte w Regulaminie słowa pisane dużą literą, bez względu czy zostały zapisane w liczbie mnogiej lub pojedynczej, rozumie się odpowiednio:
- Klinika – zakład leczniczy rozumiany jako podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych prowadzony przez Iwonę Gnach prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą: „UNIDENT UNION II&IF Aesthetica Iwona Gnach Sp. z o.o.”, adres do doręczeń: al. Jana Kochanowskiego 20, lok. CD, 51-601 Wrocław, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: 8982292154, REGON: 525113456;
- Pacjent – oznacza osobę zwracającą się do Kliniki o udzielenie świadczeń zdrowotnych lub korzystającą ze świadczeń zdrowotnych udzielanych przez Klinikę lub reprezentanta tej osoby;
- Regulamin – oznacza niniejszy regulamin;
- Rezerwacja – oznacza datę i godzinę wizyty Pacjenta w Klinice związanej z konsultacją lub udzielaniem innych świadczeń zdrowotnych ustaloną między Pacjentem a Kliniką;
- Strona – oznacza Pacjenta lub Klinikę;
- Zadatek – oznacza należność pieniężną uiszczaną przez Pacjenta na rzecz Kliniki w ramach potwierdzenia Rezerwacji.
- 2 Rezerwacja i jej potwierdzenie. Wpłata Zadatku
- W celu dokonania Rezerwacji Pacjent kontaktuje się z Kliniką w formie wiadomości e-mail, telefonicznej lub w innej uzgodnionej przez Strony formie. W niektórych sytuacjach Rezerwacja następuje także z inicjatywy Kliniki, przy czym w takiej sytuacji Pacjent musi potwierdzić ustalenia dotyczące Rezerwacji.
- Po ustaleniu przez Strony terminu Rezerwacji Klinika przekazuje Pacjentowi potwierdzenie Rezerwacji w formie wiadomość SMS, wiadomości e-mail lub w innej wybranej przez Strony formie, zawierającą co najmniej następujące elementy:
- datę i godzinę wizyty Pacjenta w Klinice;
- kwotę Zadatku;
- termin i formę uiszczenia Zadatku;
- numer rachunku bankowego Kliniki;
- informację o konieczności przedstawienia Klinice potwierdzenia dokonania płatności wraz z adresem e-mail;
- adresu www (linku) umożliwiającego pacjentowi zapoznanie się z Regulaminem.
- Rezerwację uznaje się za dokonaną z chwilą terminowego:
- zaksięgowania kwoty Zadatku na rachunku bankowym Kliniki; lub
- przedstawienia przez Pacjenta potwierdzenia wpłaty Zadatku na wskazany przez Klinikę adres e-mail.
- Uchybienie przez Pacjenta obowiązkom określonym w ust. 3 powyżej może skutkować anulowaniem Rezerwacji przez Klinikę.
- 3 Zaliczenie Zadatku. Zwrot Zadatku
- W przypadku niestawiennictwa Pacjenta w Klinice w terminie określonym w ramach Rezerwacji, Klinika ma prawo do zachowania Zadatku i podjęcia jednostronnej decyzji o tym, że Zadatek nie podlega zwrotowi, z zastrzeżeniem ust. 3 poniżej. Brak zwrotu Zadatku spowodowany jest koniecznością poniesienia przez Klinikę kosztów należytego przygotowania miejsca wizyty Pacjenta oraz kosztów związanych z personelem medycznym Kliniki, którzy pozostawali w gotowości do udzielania świadczeń zdrowotnych pomimo braku stawiennictwa Pacjenta.
- W przypadku podjęcia przez Klinikę decyzji o braku zwrotu Zadatku, Klinika poinformuje o tym fakcie Pacjenta.
- Strony mogą ustalić kolejny termin Rezerwacji w ramach tego samego Zadatku, w przypadku, w którym w ocenie Kliniki niestawiennictwo Pacjenta jest uzasadnione lub gdy ryzyko ponownego niestawiennictwa w ramach nowej Rezerwacji jest znikome. Decyzja ta podejmowana jest jednostronnie przez Klinikę. W takim przypadku, uiszczony przez Pacjenta Zadatek podlega zaliczeniu na kolejny termin Rezerwacji.
- W przypadku, w którym z przyczyn leżących po stronie Kliniki Rezerwacja nie może być zrealizowana, kwota Zadatku podlega zwrotowi w pełnej wysokości w terminie 14 (czternastu) dni od dnia poinformowania Pacjenta o zaistniałej sytuacji.
- 4 Anulowanie Rezerwacji
- Pacjent ma prawo anulować bezkosztowo termin Rezerwacji i żądać zwrotu wpłaconego Zadatku w sytuacji, w której Pacjent poinformuje Klinikę o anulowaniu Rezerwacji w terminie nie późniejszym niż na 72 (siedemdziesiąt dwie) godziny przed ustalonym terminem Rezerwacji.
- W celu skutecznego anulowania Rezerwacji Pacjent zobowiązuje się poinformować Klinikę w drodze pisemnej (e-mail, SMS lub listem) o anulowaniu Rezerwacji.
- 5 Postanowienia dodatkowe
- Do rozliczeń Zadatku nie stosuje się przepisu art. 394 Kodeksu cywilnego.
- W sprawach nieunormowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego (z wyłączeniem przepisów dotyczących zadatku m.in. art. 394) oraz innych właściwych ustaw, chyba że Strony postanowiły inaczej.
- Klinika zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, np. zmiany przepisów prawa.
- W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu a ustaleniami Stron – stosuje się ustalenia Stron.